אשאל אלוהי- מערך למורה

 לומדים לשיר! שאלות ומשימות מוזיקליות  

בפעילות המוזיקלית לפיוט נזהה מאפיינים מוזיקליים המעבירים תחושה של "גלות" לעומת מאפיינים מוזיקליים המעבירים תחושה של "גאולה".

  • נשאל את התלמידים טרם האזנה לפיוט איזה סוג של לחן מתאים יותר לתחושה של "גלות" לעומת לחן שמתאים יותר לתחושה של "גאולה" (אפשר לכוון אותם דרך מושגים מוזיקליים כדוגמת...לחן מהיר/ לאט, חזק/ חלש, קצבי/ חסר תחושת קצב, או דרך מושגים רגשיים: לחן עצוב, שמח, מתגעגע, רגוע, מתחנן, מבקש, מקווה...) 
  • האזינו לפתיחה לשיר ולבית הראשון
  • הביעו את המוזיקה באמצעות תנועה חופשית.
  • נהלו דיון מה ההבדל בין התנועות של הפתיחה לעומת התנועות של הבית הראשון.
null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות
  • האזינו לפתיחה לשיר בלבד, המושרת על השורה הראשונה של הפיוט.
  • הקיפו את המילים שמתארות את אופי השירה:

איטי

מהיר

אופי תפלתי

אופי ריקודי

ללא ליווי של תוף

בליווי של תוף

צלילים קצרים

צלילים ארוכים

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון