לכה דודי - מערך למורה

שאלות ומשימות מוזיקליות ואורייניות

  • נשמיע תחילה את ביצוע הפיוט בלחן ספרד-ירושלים (שנלמד בהמשך). 
  • נשאל: האם מישהו מהתלמידים מכיר את הפיוט? מכיר את הלחן? מהיכן? (אם בלחן אחר - אפשר לשתף.) לשוחח על מנהגי המשפחה שהתלמידים מביאים אתם ביחס לקבלת שבת. בבתים מסורתיים (וכמובן בבתים דתיים) נהוג לשיר פיוטי שבת וכן ללכת לבית הכנסת בקבלת שבת (עם האב או אצל הסבא).
  • לאחר שמיעת הפיוט, נקריא את מילות הפיוט  בקול. חשוב שהקריאה תעשה על ידי המורה, כדי לשמור על רצף קריאה ועל הגייה נכונה. אפשר להאזין גם להקלטה שבדף היחידה.
  • נוודא שהתלמידים מבינים את מילות הפיוט.  

לְכָה דוֹדִי לִקְרַאת כַּלָּה      פְּנֵי שַׁבָּת נְקַבְּלָה

שָׁמוֹר וְזָכוֹר בְּדִבּוּר אֶחָד    הִשְׁמִיעָנוּ אֵל הַמְּיֻחָד

ה' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד        לְשֵׁם וּלְתִפְאֶרֶת וְלִתְהִלָּה

 לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה    כִּי הִיא מְקוֹר הַבְּרָכָה

מֵרֹאשׁ מִקֶּדֶם נְסוּכָה        סוֹף מַעֲשֶׂה בְּמַחֲשָׁבָה תְּחִלָּה

בֹּאִי בְּשָׁלוֹם עֲטֶרֶת בַּעֲלָהּ    גַּם בְּשִׂמְחָה בְּרִנָּה וּבְצָהֳלָה

תּוֹךְ אֱמוּנֵי עַם סְגֻלָּה         בּוֹאִי כַלָּה בּוֹאִי כַלָּה

עבודה טקסטואלית על הפיוט

null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות

לפניכם הפיוט ולצדו פירוש.
גררו את הפירוש הנכון לכל משפט. 

הִשְׁמִיעָנוּ אֵל הַמְּיֻחָד  

שָׁמוֹר וְזָכוֹר בְּדִבּוּר אֶחָד 

ה' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד  

לְשֵׁם וּלְתִפְאֶרֶת וְלִתְהִלָּה  

האל האחד השמיע לנו את הדיבור הזה אלוהים הוא אל יחיד וגם שמו מעיד על כך הציווי "שמור" (את יום השבת) ו"זכור" נאמרו ע"י ה' בבת אחת. כשעם ישראל מייחד את ה' (מצהיר שהוא יחיד) אז שמו מתגדל ומתהלל
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון