פתיחה
כבר מינקותו הילד לומד לחקות את הוריו, ובשלבי ילדותו הם גיבוריו. עם זאת, ככל שהוא גדל ומפתח לעצמו אישיות, אופי ודרך משל עצמו, עומדים מעשיהם של הוריו בביקורת הולכת וגוברת מצדו.
האם נכון לדרוש מהילד לבחור את אותן הבחירות שעשו הוריו?
איך אפשר לעמוד במרד של הילד כלפי הוריו, ולחשוב שזה הדבר הנכון?
מנגד, מצד הילדים: באיזו דרך נכון ללכת?
מה המחיר ומה הרווח של העמדת מעשי ההורים תחת ביקורת?
ביחידת הלימוד שלפנינו נתוודע לדמותו של עקביה בן מהללאל, מחכמי המשנה, בסיפור הנמתח לאורך חייו ועד מותו, ויוצר רצף מעניין בין דרכו האידיאולוגית כתלמיד חכם וכמנהיג ובין דרכו החינוכית בהתנהלותו עם בנו.
מתוך הסיפור ובעקבותיו:
1. נדון בדילמה הרלוונטית תמיד שבין נאמנות לעצמי ובין התאמה והסתגלות לסביבתי.
2. נבחן את חשיבות העיקרון הדמוקרטי של הכרעת הרוב אל מול ערכים אחרים.
3. נעלה את שאלת היחס הבין-דורי: חיקוי, המשכיות, שינוי, ביקורת?