מַעֲשֶׂה בְּפָלִיט רוֹמָאִי עֶרוֹם

פתיחת השיעור

הפרק "כבודו של אדם" בספר הלימוד.

כפי שהצענו בפתיחת המערך, מוצעות לכם שתי דרכים לפתוח את לימוד הפרק בדיון דילמה:

דרך אחת, לפי מהלך הפרק, בדיון בדילמה האקטואלית על הפליט הסודני (ראו הרחבה להלן) ובעקבותיה לעבור ללימוד אגדת חז"ל על הפליט הרומאי, וכמובן לעמוד בסיום לימודה על הדומה ועל השונה שבין המקרים.

דרך אחרת היא לקיים את דיון הדילמה המפורט ישירות מתוך אגדת חז"ל (כפי שהוצע בהרחבה לעיל בחלק: פרשנות האגדה והוראתה), ורק אחריה לבחון את הדילמה האקטואלית (ואחרות כדוגמתה) לאור לימוד האגדה – גם כאן כמובן תוך עמידה על נקודות הדמיון והשוני שבין המקרים.

דוגמאות רלבנטיות בזמננו שאפשר להביא אחרי האגדה: קליטת פליטים ממדינות במשבר הומניטארי; טיפול רפואי למחבלים או לחיילי אויב בשעת מלחמה; עזרה מסוג כלשהו כגון צדקה וכד' לבני עם אחר שיש עמם מצב של איבה; וכד'.

ילדים סודנים מאזור דארפור בגן הוורדים מול הכנסת בירושלים, 2007
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון