עבדים היינו?

פתיחת השיעור

 

נפתח את השיעור כשאנו מציגים בפני התלמידים את הציווי המרכזי בהגדה של פסח (ניתן למצוא תיאור במושגים).

רצוי להזכיר בכמה מילים את תפקידה ומשמעות שמה של ההגדה בתרבות היהודית (בהקשר לציווי "להגיד", כלומר לספר ולהעביר לדורות הבאים את סיפור יציאת מצרים).
 

נשאל את התלמידים  

 

איזה ערך עומד, לדעתכם, במרכז חג הפסח? (איזה שם נוסף לחג מרמז על ערך זה?)

למול סיפור העבדות והעצמת מעשה יציאת מצריים, מודגש בפסח ערך החירות במובן הלאומי והאישי.

נכתוב על הלוח:

"בְּכָל דּוֹר וָדוֹר חַיָּב אָדָם לִרְאוֹת אֶת עַצְמוֹ כְּאִלוּ הוּא יָצָא מִמִּצְרַיִם".

נשאל את התלמידים  

 

מה לדעתם הכוונה בציווי הזה? מה מצפה ההגדה מאיתנו לעשות או להרגיש? כיצד ניתן לדעתכם לקיימו?

עזרו לתלמידים להיזכר במנהגים שאולי מקיימים בביתם בליל הסדר שכוונתם להעביר את המסר של היציאה מעבדות לחירות.

אקו"ם - שומרים על המוסיקה
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון