אִם אֵין אֲנִי לִי – מִי לִי?

פתיחת השיעור

  • נבקש מהתלמידים לציין פעולות ומשימות שחוזרות בחייהם על בסיס קבוע. לדוגמה: השתתפות בלימודים בבית הספר, חוג, מטלות בבית, רחצה וניקיון, אכילה ושתייה, משחק, ספורט וכד'.
  • נכתוב את הרשימה על הלוח.
  • נתמקד במספר מצומצם של פעולות ששבו והופיעו בתשובות התלמידים ונשאל:
  1. על מי מוטלת האחריות על ביצוע הפעולה?
  2. האם זו אחריות מוחלטת על המבצע, או שלדעתכם ביצועה תלוי בגורמים נוספים?
  3. אם כן – מהם הגורמים?
  • נכתוב על הלוח את גורמי האחריות שציינו התלמידים. נחזור לרשימה זו בהמשך.
נגרים בעבודתם כתב יד של פסקי רבי ישעיה אהרון, איטליה 1347, אוסף הספרייה הבריטית, כתב יד מס' 5024.
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון