קריטריון זה מתייחס ל:
שאלות ומשימות אורייניות
בעת קריאת הקטע ובסופו, כדאי לשאול את השאלות הבאות:
ניתן להשתמש בשאלה זו באופן דומה גם כשאלת פתיחה מקדימה לקריאה.
מחקרים עדכניים מדברים רבות על הסיבות השונות בגללן בנות, תלמידות, נמנעות מלהביע עצמן בכיתה ולהתבטא באופן פומבי, ואף על הגורמים אשר מונעים מתלמידות לבחור לימודים במסלולים טכניים או ראליים למשל, הנתפסים כ"גבריים" בעיני החברה.
כך למשל, מחקר חדש הציע ליזום הפרדה מגדרית בבתי הספר, בכדי לאפשר לבנות להתבלט ולהתפתח באופן חופשי יותר, כפי שניתן לקרוא בכתבה הבאה: