ז'קלין כהנוב – מרד נעורים

שאלות ומשימות אורייניות

בעת קריאת הקטע ובסופו, כדאי לשאול את השאלות הבאות:

  • כהנוב מספרת שכשהייתה נערה, היא וחברותיה קיוו למעין ,"נס", שייתן להן אומץ למרוד. כנגד מה לדעתכם, רצו הבנות למרוד? מדוע זה נתפס על-ידן כבלתי אפשרי כמעט?
  • הנערות חששו כי בבגרותן הן יהיו דומות, "לאחיותינו וּלִשְאֵרוֺת- בְּשָׂרֵנוּ הבְּכירוֺת". באילו דברים הייתם רוצים להידמות להוריכם ולבני משפחה בוגרים אחרים? באילו דברים לא הייתם רוצים להיות דומים להם? מדוע? נסו להביא דוגמאות מחייכם.

ניתן להשתמש בשאלה זו באופן דומה גם כשאלת פתיחה מקדימה לקריאה.

  • אמה של ז'קלין, חוששת שלימודים גבוהים יהפכו את ביתה ל"פקחית מדי" עבור הבחורים. חוששת שבחורים לא ירצו להינשא לבחורה משכילה. מה דעתכם על חששה זה?
  • האם אתם חושבים שיש חשש כזה גם בימינו? האם יש הבדל בין תשובות הבנים לתשובות הבנות לשאלה זו?

מחקרים עדכניים מדברים רבות על הסיבות השונות בגללן בנות, תלמידות, נמנעות מלהביע עצמן בכיתה ולהתבטא באופן פומבי, ואף על הגורמים אשר מונעים מתלמידות לבחור לימודים במסלולים טכניים או ראליים למשל, הנתפסים כ"גבריים" בעיני החברה.

כך למשל, מחקר חדש הציע ליזום הפרדה מגדרית בבתי הספר, בכדי לאפשר לבנות להתבלט ולהתפתח באופן חופשי יותר, כפי שניתן לקרוא בכתבה הבאה:

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון