קריטריון זה מתייחס ל:
פתיחת השיעור
בפתיחת השיעור נתנסה בהכרת הטוב על-ידי בחינה של פרטים יומיומיים ושגרתיים בחיינו, לצד רגעים ופרטים שונים ומיוחדים.
אם התלמידים מתקשים אפשר לכוון אותם לפי קטגוריות: גוף, תחושות, רגשות, חֲבֵרוּת, משחק, לימוד, משפחה, טבע, ספורט וכד'.
"כתבי לאה גולדברג", כרך שני, ספריית הפועלים
לַמְּדֵנִי, אֱלֹהַי, בָּרֵךְ וְהִתְפַּלֵּל
עַל סוֹד עָלֶה קָמֵל, עַל נֹגַהּ פְּרִי בָּשֵׁל,
עַל הַחֵרוּת הַזֹּאת: לִרְאוֹת, לָחוּשׁ, לִנְשֹׁם,
לָדַעַת, לְיַחֵל, לְהִכָּשֵׁל.
לַמֵּד אֶת שִׂפְתוֹתַי בְּרָכָה וְשִׁיר הַלֵּל
בְּהִתְחַדֵּשׁ זְמַנְךָ עִם בֹּקֶר וְעִם לֵיל,
לְבַל יִהְיֶה יוֹמִי הַיּוֹם כִּתְמוֹל שִׁלְשׁוֹם,
לְבַלשלא, פן יִהְיֶה עָלַי יוֹמִי הֶרְגֵּל.
" וּבְטוּבוֹ מְחַדֵּשׁ בְּכָל יוֹם תָּמִיד מַעֲשֵׁה בְרֵאשִׁית." (ברכת "יוצר האור" בתפילה)