לַמְּדֵנִי, אֱלֹהַי

פתיחת השיעור

בפתיחת השיעור נתנסה בהכרת הטוב על-ידי בחינה של פרטים יומיומיים ושגרתיים בחיינו, לצד רגעים ופרטים שונים ומיוחדים.

  • נבקש מהתלמידים לכתוב על  שני מקרים מחייהם עליהם הם מודים.
  • נשאל – האם אלה מקרים מיוחדים וחד פעמיים, או שהם מקרים יומיומיים?
  • במידה שישנה אווירה של כבוד ושיתוף, ניתן לשתף בדוגמאות האישיות שכתבו התלמידים.
  • נבקש מהתלמידים להיזכר ביום האתמול ולכתוב שלושה דברים טובים שהם מעריכים ביום זה.

אם התלמידים מתקשים אפשר לכוון אותם לפי קטגוריות: גוף, תחושות, רגשות, חֲבֵרוּת, משחק, לימוד, משפחה, טבע, ספורט וכד'.

  • בשלב זה לא נבקש מהתלמידים לשתף ברשימה השנייה שכתבו.
  • נשאל – איזו מבין הרשימות היה קל לכם יותר לכתוב?
  • האם אנו מוקירים תודה על השגרתי והיומיומי, או שאירועים שונים ומיוחדים הם שמביאים אותנו להכיר עליהם תודה?   
  • נספר כי נפנה עתה לשיר שכתבה לאה גולדברג, שהוא שיר הודיה ותפילה לעתיד.

למדני אלוהי

"כתבי לאה גולדברג", כרך שני, ספריית הפועלים

לַמְּדֵנִי, אֱלֹהַי, בָּרֵךְ וְהִתְפַּלֵּל

עַל סוֹד עָלֶה קָמֵל, עַל נֹגַהּ פְּרִי בָּשֵׁל,

עַל הַחֵרוּת הַזֹּאת: לִרְאוֹת, לָחוּשׁ, לִנְשֹׁם,

 לָדַעַת, לְיַחֵל, לְהִכָּשֵׁל.

 

לַמֵּד אֶת שִׂפְתוֹתַי בְּרָכָה וְשִׁיר הַלֵּל

בְּהִתְחַדֵּשׁ זְמַנְךָ עִם בֹּקֶר וְעִם לֵיל,

לְבַל יִהְיֶה יוֹמִי הַיּוֹם כִּתְמוֹל שִׁלְשׁוֹם,

לְבַלשלא, פן יִהְיֶה עָלַי יוֹמִי הֶרְגֵּל.

 

" וּבְטוּבוֹ מְחַדֵּשׁ בְּכָל יוֹם תָּמִיד מַעֲשֵׁה בְרֵאשִׁית." (ברכת "יוצר האור" בתפילה)

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון