- פתחו את השיעור בשאלות, שמטרתן לעורר סקרנות, לעודד יצירת קשר בין פריטים שונים ועל ידי כך, לפתח חשיבה מסדר גבוה. פריט אחד מוסיקלי: השיר ביידיש על מוזסוויל שבארגנטינה, ושני פריטים ויזואליים: תמונת כדורגל במדי נבחרת ארגנטינאית ותמונת "מוצי'לרו" בארגנטינה. השמיעו קטע מן השיר, שאלו האם מזהים את השפה בה מושר ואם הצליחו לשמוע מילה שחזרה על עצמה מספר פעמים ("מויזסוויל"). שאלו איזו ארץ מקשרת בין השיר, לבין שתי התמונות וכיצד יתכן שבארגנטינה היו אנשים שדיברו יידיש והשתמשו בה כשפת יצירה.
- ספרו להם כי מוזסוויל שנזכרת בשיר, נמצאת במקום נידח, מאות קילומטרים צפונית לבואנוס איירס (מומלץ להיעזר במפה) ואף על פי כן, נודעה במשך שנים בתור "ירושלים דארגנטינה". קראו בקול רם את הטקסט המרכזי של היחידה ובקשו מן התלמידים לנסות ולנחש מדוע מזכיר המשורר את מוזסוויל בכזאת חיבה ואף אומר, הָיִית מְדִינָה יְהודִית. איך יכולה עיירה קטנה לייצג מדינה יהודית ואף להסב גאווה בארץ ענקית כמו ארגנטינה?
הפנו את התלמידים לשתי הפעילויות הראשונות.