יָצאת צדיק?

נקודות להרחבה והעשרה

ניתן לקיים דיון בנקודות הבאות במליאה או בחברותא, ולסכם בסיום.

א. על השמחה

הבדחנים ידעו לזהות בשוק את האנשים העצובים ולשמח אותם.

  1. מה גורם לי שמחה בחיים? (בבית, בבית הספר, בחיים האישיים, וכו')
  2. כיצד לדעתכם ניתן לזהות אנשים עצובים? האם זה משהו שניכר בהכרח כלפי חוץ?
  3. מתי אנו עצובים? מה גורם לנו להיות עצובים?
  4. מה אני עושה כשעצוב לי? כיצד הייתי רוצה שיתייחסו אלי?
  5. כיצד לדעתכם ניתן לשמח אדם עצוב?
  6. האם לדעתכם יש מצבים שלא צריך לשמח אדם עצוב? פרטו.
  7. מה אני יכול לעשות כדי להרבות שמחה בחיי או במשפחתי וכו'?
  8. השם בדחנים קשור גם במילה בדיחה. ספרו לחברכם בדיחה מצחיקה, ושמעו ממנו בדיחה משלו. דונו בכוחן של בדיחות, ובסכנה שעלולה להיווצר בעזרתן.

בנושא השמחה

ראו גם את הפעילות בתמונות המוצעת להלן במערך השיעור.

ב. על השלום

דבר נוסף שעשו הבדחנים היה להשכין שלום בין אנשים במריבה, כנראה בזכות ובאמצעות אופיים השמח.

  1. מהו לדעתכם היתרון של אדם שמח בהשכנת שלום בין בני אדם?
  2. כיצד משכינים שלום באמצעות שמחה?
  3. האם שמחה עשויה לקרב לא רק בין יחידים יריבים, אלא גם בין קבוצות או עמים? פרטו.
  4. השוו סיפור זה לאגדה על אהרון משכין שלום. מה הדמיון בין שני הסיפורים, ומה ההבדל בין דרכי השכנת השלום בכל סיפור?

חז"ל אומרים כי שמו של הקב"ה הוא שלום. כיצד זה עשוי לתרום להבנת הסיפור?

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון