משחקים
משחקי מלים – גם בג'יבריש...
מה מלים גורמות לנו להרגיש? האם חייבים להבין אותן כדי להרגיש אותן?
למלים מדוברות יש נוכחות של ממש מבחינת המציאות – הן נשמעות באזנינו, יש בהן גובה וטונציה והן מעוררות בנו תחושות (כאב או עונג וכו'), רגשות (עצב או שמחה וכו'), זיכרונות ומחשבות. חשבו למשל על כוחו של דיבור בהקשרים חברתיים שונים (למשל לשמוע מישהו מדבר בעברית כשאתם מטיילים בחו"ל או נמצאים בסביבה עוינת), ולהבדיל – לשמוע דיבור בשפות שונות המעוררות בנו אסוציאציות שונות, אפילו כשאיננו מבינים אותן; כמובן, כאשר המלים מובנות לנו, גם משמעותן היא בעלת חשיבות רבה לגבי תגובתנו: אילו מלים גורמות לנו לחייך ולהתרווח, לעומת מלים הגורמות לנו להתכווץ ולהרצין; וכו'.
כאמור, למילה יש נוכחות והשפעה אפילו כשלא מבינים את משמעותה המדויקת, אלא רק נחשפים לדרך אמירתה – לטובה ולרעה. נמחיש זאת במשחקים אחדים.
המשחקים מתאימים גם לשילוב בפתיחה או בסיום הנושא.
בדיון ובעיבוד של המשחקים נעלה נקודות אחדות:
הצעה יצירתית: תלמידים מברכים (בין שכבות) ויוצרים שרשרת ברכות. ראו למשל בסרטון בפייסבוק.