קריטריון זה מתייחס ל:
משימות ונקודות לדיון ולהעמקה
תיבת המלים הטובות
אחרי לימוד הסיפור והדיון במשמעויותיו נעבור מן השלילה אל החיוב, ונשאל – כיצד נוכל להגביר בחיינו ובחיי חברינו את מספרן ומשקלן של המלים הטובות. לפניכם הצעה אפשרית אחת, שכמותה ודאי תוכלו להציע עוד.
בכל אחד מהשיעורים (או הימים) הבאים נבקש מדי יום מהתלמידים (ונקדיש לכך דקות אחדות בסוף השיעור) שיכתבו למישהו בכיתה (לפחות אחד, רצוי יותר) 'מילה טובה' על מעשה שעשה, על התנהגות מיוחדת או מכל סיבה שהיא. נעודד את התלמידים לכתוב למגוון רחב של תלמידים, ולא רק לחבריהם הקרובים. לשם כך יהיה עליהם לשים לב יותר זה לזה, ולפתוח את לבם זה לזה.
בשעה שהתלמידים כותבים את הפתקים בכל פעם אנו ממליצים לכם להשמיע את השירים המוצעים ביחידת לימוד זו (ראו בדף היחידה) אשר מספקים השראה מיטבית לפעילות.
מומלץ להקרין את הסרטון הבא: