פרק א' - בריאות הגוף: ניקיון וגהות (היגיינה)

מעשה בר' עקיבא שהיה לו אכסניא

0:00/0:00

ומעשה בר' עקיבא שהיה לו אכסניא התארחאצל אדם אחד.

נתן לו את הכוס וטעמו.

אמר לו ר' עקיבא: לך שותיהושְתֵה אתה.

שוב נתן לו כוס וטעמו.

אמר לו ר' עקיבא: לך שותיהו.

אמר לו בן עזאי : עד מתי אתה משקה לר' עקיבא כוסות המוטעמיםכוסות ששתו מהן?

הלכה ב

שוב מעשה בר' עקיבא שהיה לו אכסניא אצל אדם אחד.

נטלהמארח את הפרוסה וסמך בההשעין עליה את הקערה.

חטפהּ ר' עקיבא ואכלה.

אמר לוהמארח: רבי, אין לך פרוסה שתאכל, אלא זאת שאני סומך בה את הקערה?

אמר לו: כמדומה אני שאתה נכוה בפושרין, עכשיו אי אתה נכוה אלא ברותחין.

לא מבינים את דברי רבי עקיבא? נסו להבין את משמעות הביטוי ממקום אחר בספרות חז"ל:

עבדים ושפחות - אין עומדין עליהם בשוּרה, ואין אומרים עליהם ברכת אבלים ותנחומי אבלים. מעשה ומתה שפחתו של רבי אליעזר. נכנסו תלמידיו לנחמו. כיון שראה אותם, עלה לעלייה, ועלו אחריו. נכנס לאנפילון - נכנסו אחריו. נכנס לטרקלין - נכנסו אחריו. אמר להם: כמדומה אני שאתם נכוים בפושרים, עכשיו אי אתם נכוים אפילו בחמי חמין. לא כך שניתי לכם "עבדים ושפחות - אין עומדין עליהם בשורה, ואין אומרים עליהם ברכת אבלים ולא תנחומי אבלים"! אלא מה אומרים עליהם? כשם שאומרים לו לאדם על שורו ועל חמורו שמתו: המקום ימלא לך חסרונך, כך אומרים לו על עבדו ועל שפחתו: המקום ימלא לך חסרונך.  (בבלי ברכות, ט"ז ב)

null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות

כתבו דוגמא מחיי היום יום שלכם המדגימה את משמעות הביטוי "כמדומה אני שאתה נכוה בפושרין, עכשיו אי אתה נכוה אלא ברותחין":

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון