קריטריון זה מתייחס ל:
פתיחת השיעור
בפתיחת הנושא נבקש לעודד את התלמידים לספר על מקרי אלימות שהם היו עדים להם בסביבתם, בבית הספר, בשכונה. כדאי לעודד את התלמידים להתייחס להיבטים שונים כגון מה היה האירוע, מה היה הרקע שלו, מה חש לדעתם המותקף, ומה הרגישו או עשו הם בתור עדים למעשה האלימות. בפני איזו דילמה עמדו כעדים מהצד?
סרטים
לשם העלאת הנושא, המחשתו או יצירת הזדהות, ניתן להיעזר בסרטים שונים ברשת העוסקים בבעיית האלימות בקרב ילדים ובני נוער.
לדוגמה: