שאלות ומשימות אורייניות
התחלקו לקבוצות חברותא, לִמדו את המקור ביחד והשיבו על השאלות שלאחריו. ניתן לשלב את הלימוד בחברותא עם דיון משותף בכיתה.
לפניכם שתי אפשרויות:
האפשרות הבסיסית – בשאלות שלפניכם בדף עבודה 1.
אפשרות מתקדמת יותר הכוללת התייחסות מלאה יותר לרצף הסוגיה (כולל משפטים אחדים בארמית) – להלן בדף עבודה 2.
קראו את ארבע השורות הראשונות במקור שלפניכם.
היעזרו בפירושי המלים.
עֲשָׂרָה תַּקָּנוֹתחוקים תִּקֵּןחוקק, קבע עֶזְרָא:
שֶׁקּוֹרִיןקוראים בַּמִּנְחָהבתפילת מנחה, אחר הצהריים בְּשַׁבָּת
וְקוֹרִין בְּשֵׁנִי וּבַחֲמִישִׁיבימים שני וחמישי (בבוקר)
וְדָנִיןשופטים, מקיימים בתי דין בְּשֵׁנִי וּבַחֲמִישִׁי
קראו במושגים שבדף היחידה על עזרא הסופר ותקופתו ועל מנהג הקריאה בתורה במסורת היהודית.