נקודות לדיון והעמקה
א. "על העיוורון"
ב. הפסוק בהקשרו: "והיית כממשש בצהריים"
קראו את הפסוק מספר דברים בהקשרו. קראו ברפרוף מתחילת פרק כ"ט.
ג. "סגי נהור"
תלמוד בבלי, מסכת מגילה, דף כד ע"ב
אָמַר רַבִּי יוֹסִי: כָּל יָמַי הָיִיתִי מִצְטַעֵר עַל מִקְרָא זֶהכיוון שלא הבנתי אותו:
"וְהָיִיתָ מְמַשֵּׁשׁ בַּצָּהֳרַיִם, כַּאֲשֶׁר יְמַשֵּׁשׁ הָעִוֵּר בָּאֲפֵלָה" (דְּבָרִים, כ"ח,29) -
וְכִי מָה אִכְפַּת לוֹ לָעִוֵּר בֵּין אֲפִילָה לָאוֹר?
עַד שֶׁבָּא מַעֲשֶׂה לְיָדִי.
פַּעַם אַחַת הָיִיתִי מַהֲלָךְ בְּאִישׁוֹן לַיְלָה וַאֲפֵלָה,
וְרָאִיתִי סוּמָאבארמית: עיוור שֶׁהָיָה מַהֲלָךְ בַּדֶּרֶךְ,
וַאֲבוּקָה בְּיָדוֹ.
אָמַרְתִּי לוֹ: בְּנִיכינוי חיבה, אֲבוּקָה זוֹ, לָמָּה לְךָ?
אָמַר לִי: כָּל זְמַן שֶׁאֲבוּקָה בְּיָדַי, בְּנֵי אָדָם רוֹאִים אוֹתִי,
ומצילין אוֹתִי מִן הפְחְתִּיןבורות, מִן הַקּוֹצִים וּמִן הברקניןסוג של צמח קוצני (ברקן).