"התקווה במכביה" - מדריך למורה
מיומנויות קוגניטיביות
אינטר-טקסטואליות, זהות-בירור-וגיבוש, מושג-בירור-ושימוש, שירה-ופיוט, זהות-מקום
מיומנויות רגשיות וגופניות
מודעות-והנעה-עצמית, אוריינות-גופנית
מיומנויות חברתיות
אחריות-חברתית-גלובלית, שיתופיות, טקס-הבנה-ועיצוב, עמיות-מודעות-וטיפוח
פתיחה:
"אני שייך" נכתב על ידי אהוד מנור לקראת המכביה ה-13. מטרת השיר היא להדגיש את שייכותו של כל יהודי לעם ישראל ואת הקשר למדינת ישראל. בבית השני של השיר שילב מנור את השורה "נֶפֶשׁ יְהוּדִי הוֹמָה בִּי פּנִימָה" מתוך "התקווה".
פתיחת השיעור:
אני מרגיש שייך (למשפחתי, לכיתתי, לקבוצת הכדורגל, כשיש תחרות ספורט, ביישוב שלי, לישראל וכו')
האם לדעתכם הם ירגישו אורחים כאן או שייכים? מדוע?
מה ראינו?
מי משתתף?
מדוע המשתתפים כה שמחים?
מה משותף להם?
מה מסמל הלפיד?
מה דומה?
מה שונה?
מדוע לדעתכם הוכנס המשפט "נפש יהודי הומה בי פנימה" להמנון של המכביה?
למה מקווים המשתתפים במכביה?
מה אנו מאחלים למשתתפים במכביה הקרובה?