מגילת רות, פרק א'
א וַיְהִי, בִּימֵי שְׁפֹט הַשֹּׁפְטִיםבתקופת שלטון השופטים. , וַיְהִי רָעָב בָּאָרֶץ. וַיֵּלֶךְ אִישׁ מִבֵּית לֶחֶם יְהוּדָה, לָגוּר בִּשְׂדֵי מוֹאָבארץ בעבר הירדן המזרחי, על שם צאצאיו של מואב בן לוט (בראשית י"ט, ל"ז). הוּא וְאִשְׁתּוֹ וּשְׁנֵי בָנָיו. ב וְשֵׁם הָאִישׁ אֱלִימֶלֶךְ וְשֵׁם אִשְׁתּוֹ נָעֳמִי וְשֵׁם שְׁנֵי בָנָיו מַחְלוֹן וְכִלְיוֹן, אֶפְרָתִים מן היישוב אפרת(ה), היא בית לחם.מִבֵּית לֶחֶם, יְהוּדָה. וַיָּבֹאוּ שְׂדֵי-מוֹאָב, וַיִּהְיוּ שָׁם. ג וַיָּמָת אֱלִימֶלֶךְ אִישׁ נָעֳמִי. וַתִּשָּׁאֵר הִיא, וּשְׁנֵי בָנֶיהָ. ד וַיִּשְׂאוּ לָהֶם נָשִׁים מֹאֲבִיּוֹתמארץ מואב, שֵׁם הָאַחַת עָרְפָּה, וְשֵׁם הַשֵּׁנִית רוּת. וַיֵּשְׁבוּ שָׁם כְּעֶשֶׂר שָׁנִים. ה וַיָּמֻתוּ גַם שְׁנֵיהֶם, מַחְלוֹן וְכִלְיוֹן. וַתִּשָּׁאֵר הָאִשָּׁה, מִשְּׁנֵי יְלָדֶיהָ, וּמֵאִישָׁהּ. ו וַתָּקָם הִיא וְכַלֹּתֶיהָ, וַתָּשָׁב חזרהמִשְּׂדֵי מוֹאָב [...] ז וַתֵּצֵא מִן הַמָּקוֹם אֲשֶׁר הָיְתָה שָּׁמָּה, וּשְׁתֵּי כַלּוֹתֶיהָ עִמָּהּ. וַתֵּלַכְנָה בַדֶּרֶךְ לָשׁוּב אֶל אֶרֶץ יְהוּדָה. ח וַתֹּאמֶר נָעֳמִי לִשְׁתֵּי כַלֹּתֶיהָ: לֵכְנָה שֹּׁבְנָה אִשָּׁה לְבֵית אִמָּהּעל כל אחת מכן לחזור אל בית הוריה. [...] י וַתֹּאמַרְנָה-לָּהּ: כִּי-אִתָּךְ נָשׁוּב, לְעַמֵּךְ. יא וַתֹּאמֶר נָעֳמִי: שֹׁבְנָה בְנֹתַי, לָמָּה תֵלַכְנָה עִמִּי: הַעוֹד לִי בָנִים בְּמֵעַישאלה רטורית: האם אוכל להוסיף וללדת? וְהָיוּ לָכֶם לַאֲנָשִׁיםשתוכלו להתחתן אתם. [...] וַתִּשֶּׂנָה קוֹלָן, וַתִּבְכֶּינָה עוֹד. וַתִּשַּׁק עָרְפָּה לַחֲמוֹתָהּלאמו של בעלה, וְרוּת דָּבְקָה בָּהּלא עזבה אותה. טו וַתֹּאמֶר, הִנֵּה שָׁבָה יְבִמְתֵּךְ גיסתך, אשת אחיו של בעלך.אֶל-עַמָּהּ, וְאֶל-אֱלֹהֶיהָ; שׁוּבִי, אַחֲרֵי יְבִמְתֵּךְ. טז וַתֹּאמֶר רוּת: אַל תִּפְגְּעִי בִי לְעָזְבֵךְאל תפצירי בי לעזוב אותך לָשׁוּב מֵאַחֲרָיִךְ. כִּי אֶל אֲשֶׁר תֵּלְכִי אֵלֵךְ, וּבַאֲשֶׁר תָּלִינִי אָלִין, עַמֵּךְ עַמִּי, וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי.
COMIENZO DE LA CLASE
Soliciten a los alumnos adivinar sobre qué tratará esta Unidad de estudio. Díganles que en la bolsa sellada se encuentran 5 indicios. Cinco alumnos sacarán una tarjeta al azar. Los alumnos voluntarios leerán los títulos en voz alta.
Ahora dirán a los alumnos que estos títulos son indicios del contenido de esta Unidad y les pedirán que adivinen de qué se trata como así también los invitarán a que cuenten qué saben acerca de los mismos.
Los títulos de las tarjetas: Jag Hashavuot, Rut, Honduras, República Dominicana, agricultura.
El objetivo es despertar en los niños curiosidad. No les respondan a ellos si lo que dijeron es correcto o no, y no completen por ahora con más información.
Permitanles adquirir estos conocimientos a través de las actividades propuestas en la Unidad