קריטריון זה מתייחס ל:
סיכום השיעור
השיר "שישו ושמחו..." והחג "שמחת תורה" בכללו מדגימים יפה שני ערכים חשובים במסורת היהודית:
ערך הלימוד וערך השמחה.
ניתן היה לחשוב שמדובר בערכים שונים ואפילו מנוגדים: שמחה היא רגש מתפרץ, המתבטא בהתרגשות, בשירה ובריקוד, ואילו לימוד הוא דבר הרבה יותר מסודר, שכלי, שקט. האמנם ניתן לשמוח בתורה, בספר, בלימוד?
החג והפיוט מלמדים אותנו כמה חשוב שגם הלימודים שלנו בבית ובבית-הספר יהיו מלווים בהתרגשות, יעוררו בנו שמחה ויבואו ממקום של חוויה ומשמעות אישית. (ובשולי הדברים, ניתן אולי לחשוב גם על החיבור מן הכיוון ההפוך: כיצד להעמיק ולהעשיר בלימוד את החוויות והשמחות שלנו).
ערך הלימוד ומשמעותו בחיינו ימשיך להעסיק אותנו ביחידות לימוד נוספות בכיתה ב', גם אחרי שמחת תורה.
בסיום, ניתן לשיר עוד שיר שמח, המוכר לכולנו: "הבה נגילה ונשמחה".
שנה טובה!