שאלות ומשימות אוריינות
בעקבות הקריאה המורה תנהל דיון עם התלמידים בעזרת שאלות מנחות (להלן).
ניתן ורצוי לבקש גם מהתלמידים עצמם להעלות שאלות ותמיהות על הסיפור.
במקום דיון פרונטלי ניתן גם לחלק את הכיתה לחברותות (2-3 תלמידים בכל קבוצת לימוד), שבהן ידונו בסיפור, ובסיום יתקיים דיון מסכם כיתתי. וראו גם הצעה להלן לחלוקת האגדה לחלקים.
לפניכם שאלות מרכזיות אחדות העולות מתוך הטקסט:
במקום דיון על הסיפור במלואו נחלק את הסיפור לחלקים קטנים (סצנות, תמונות), כך שהסיפור ייחשף לתלמידים בהדרגה – בכל פעם קטע אחר, שעליו יתקיים הדיון. הפעילות הזו אפשרית גם כדף עבודה אישי או בחברותא.
קישור: דף עבודה לתלמיד
מדרש תנחומא, מהדורת בובר, פרשת וירא סימן ג
מַעֲשֶׂה בְּתַלְמִיד אֶחָד מִתַּלְמִידֵי רַ' עֲקִיבָא שֶׁחָלָה,
וְלֹא נִכְנְסוּ חֲכָמִיםחבריו של התלמיד. באגדות חז"ל התלמידים נקראים בדרך כלל "תלמידי חכמים" לְבַקְּרוֹ.
וְנִכְנַס רַ' עֲקִיבָא לְבַקְּרוֹ.
וּבִשְׁבִיל שֶׁכִּבֵּד וְרִבֵּץ לְפָנָיוומפני שסידר (ר' עקיבא) את החדר וניקה אותו - חָיָההבריא החולה, כביכול קם לתחייה.
אמַר לוֹ: רַבִּי, הֶחֱיִיתָנִיהבראת אותי, החיית את נפשי!
יָצָא רַ' עֲקִיבָא וְדָרַשׁ יצא מבית החולה ולימד (נשא דרשה לתלמידיו):
כָּל מִי שֶׁאֵינוֹ מְבַקֵּר אֶת הַחוֹלֶה, כְּאִלּוּ שׁוֹפֵךְ דָּמִיםכאילו הורג, מסייע למות החולה.