שלי או שלך?

פתיחת שיעור

נפתח את השיעור בפעילות דרמה.
נבקש מהתלמידים להציג בפנטומימה את שתי הסיטואציות הבאות:

  1. תלמיד מחזיק בידו שקית של חטיף ואוכל ממנה, ותלמידים אחרים עוברים לידו ולוקחים ממנה בלי לבקש את רשותו, עד שהשקית מתרוקנת.
  2. תלמיד מחזיק בידו שקית של חטיף ואוכל ממנה, ומציע לכבד את כל מי שעובר לידו עד שהשקית מתרוקנת.

נדון עם התלמידים:

  1. כיצד הרגיש התלמיד בעל השקית בכל אחד מהמקרים? 
  2. מדוע ההרגשה הייתה שונה, אף שבשני המקרים התוצאה הייתה זהה (השקית הריקה)?
  3. מדוע אנחנו מסכימים או אפילו מציעים לאחרים לקחת ממה ששייך לנו?
  4. מה היה קורה אילו התלמיד בעל השקית היה מסרב לתלמידים שביקשו לאכול מהחטיף שלו? 
פופקורן
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון