קריטריון זה מתייחס ל:
שאלות ומשימות אורייניות
נקרא את הסיפור בשלבים.
אפשר לעצור אחרי שאלתו של רבן גמליאל (ולפני קריאת תשובת טבי), ולבקש מהתלמידים להשיב בעצמם – מדוע לדעתם הביא טבי העבד פעמיים את אותו מאכל. (גם את קראתם כבר את הסיפור במלואו, חשבו על הסברים נוספים לזה העולה מן הסיפור.)
אחרי קריאת הסיפור נוודא שהתלמידים הבינו את מהלך הסיפור ואת הרעיון המרכזי שלו.
לפניכם שאלות מסוגים שונים – אפשר לעבוד עליהם יחד במליאה או בעבודה עצמית במחשב. השאלות מופיעות לתלמידים בדף עבודה 2 בדף היחידה.