קריטריון זה מתייחס ל:
פעילות חוויה ויצירה
לסיכום, נזמין את התלמידים לעבד את הנושא בדרכים אמנותיות.
המחזה
התלמידים יציגו בזוגות מקרה מכעיס ויחזרו על ההצגה כמה פעמים, כאשר בכל פעם יגיבו בדרך אחרת (או לחלופין, נחלק את התלמידים לקבוצות, וכל קבוצה תציג תגובה שונה למקרה):
ציור
התלמידים יציירו קו הפרדה באמצע דף ציור (A3). במחציתו האחת יציירו כעס ובמחציתו האחרת יציירו רוגע ואיפוק. ננחה את התלמידים לחשוב אילו צבעים מתאימים לכל צד, ואילו קווים וצורות.
לחלופין, נבקש מהם לאתר ולהדפיס תמונות שמייצגות רוגע וכעס ולהדביק אותן כקולאז' בשני חלקי הדף.