בֶּן- הַמֶּלֶךְ הִשְׁתַּגֵּעַ?

אומנות ויצירה

בדרך כלל המילה "אני" (או 'אנוכי') עשויה להיקשר לאגוצנטריות, אגואיזם (בעברית: אנוכיות) ואפילו לנרקסיזם (ועל כך בפרק הבא בספר הלימוד), אולם הן במקורות שנלמדו ביחידה זו (ר' נחמן, הר' מקוצק, ר' זושא, הראי"ה קוק, המושג "אינדיווידואליזם" ועוד) עלו בעיקר היבטיה החיוביים והחיוניים.

לפניכם הצעה לפעילות יצירתית וכן הצעה לניתוח יצירת אומנות העוסקת בנושא דומה.

 

כתבו את המילה "אני" על כרטיס בצורה שתבטא לדעתכם את זהותכם המיוחדת. התייחסו למשל לדברים כמו: גודל האותיות והרווחים ביניהן, סוג הגופן, צבע, זווית, עיטורים שונים וכד'.  

אחר-כך העבירו את הכרטיסים ביניכם, ונסו לזהות למי שייך כל כרטיס, לפי צורת הכתיבה.

לחילופין, תוכלו לכתוב בדרך דומה את שמותיכם.

בסיום הפעילות מומלץ לתלות את התוצרים בכיתה. צרפו להם משפט מפתח מלימודכם בפרק זה.

 

"הנני"

כהכנה או כסיכום לפעילות היצירתית שלעיל אפשר להתבונן ביצירה הבאה "הנני" של האומן הישראלי, מיכאל סגן-כהן (מופיעה בספר הלימוד בעמ' 148, לצד הפעילות. וכן ב"אמנות", בדף היחידה.)

"הנני" (1978) מאת האומן הישראלי מיכאל סגן-כהן, דפוס בלט, צבע אקריליק על נייר ומסגרת
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון