בֶּן- הַמֶּלֶךְ הִשְׁתַּגֵּעַ?

סיפור ההִינְדִיק – למידה בכיתה

קישור לפרק החמישי בספר הלימוד: ערך השונוּת ויחודו של כל אדם.

הסיפור מובא בספר הלימוד בעמ' 143-144. 

בעמ' 144-145 מוצעות שאלות שונות ללימוד ודיון. להלן נחדד ונדגיש אחדות מהן ונציע הצעות נוספות לעבודה בכיתה. (מענה או הכוונה ביחס לרוב השאלות משולבים בדברי הפרשנות בסעיף הקודם.)

פתיחה

מוצע לא לקרא את הסיפור כולו ברצף, אלא לקרא רק את ראשיתו בכיתה, לפני שהתלמידים עצמם פותחים את הספר. הצגת האקספוזיציה של הסיפור (ה'בעיה' של בן המלך ואי ההצלחה של הרופאים, לפני הגעת ה"חכם") יכולה להוות בסיס לשיחה מקדימה ולהעלאת ציפיות ביחס להמשך.  

שימו לב שגם את דיוני הדילמה בסיפור (להלן שאלות 1-2) אפשר לקיים על בסיס פתיחת הסיפור בלבד, ואין צורך לקרא את כל הסיפור לשם כך. אדרבה – קיום דיון הדילמה מבלי לדעת מה התרחש בהמשך מאפשר לדיון להיות חופשי ופתוח.

את הסרטון הבא (באורך כ-22 דק') המביא את סיפור הסרט כדאי להביא רק אחרי דיון הדילמה הראשוני. לחילופין, אפשר להקרין רק את חלקו הראשון (מההתחלה עד לדקה 12:50) ולקיים את דיון הדילמה כדלהלן, ורק אחר כך (בשיעור נפרד) להמשיך את ההקרנה עד לסיום הסיפור, ולעבור לניתוח ולדיון המוצעים להלן.

סיפור ההינדיק בסרט – גרסה מעובדת לסיפור (אנגלית בצירוף כתוביות לעברית)
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון