נקודות מפתח בתחום הזהותי והערכי
נקודות מפתח בתחום הזהותי והערכי שחשוב לפתוח לפחות את חלקן בתהליך הלמידה:
כמובן, אין צורך להעמיק בכל השאלות באותה מידה. כמו כן, הדיון בשאלות אלו לא ייעשה בצורה עיונית מופשטת, אלא כחלק בלתי נפרד מן הניסיון לתאר ולהבין את מקומם של המועדים והעונות השונות בחיי התלמידים.
כמשחק פתיחה אפשר לחלק את התלמידים לפי עונות השנה שבהן חלים ימי ההולדת שלהם. אפשר לשוחח עם התלמידים על שאלות, כגון: כיצד משפיעות העונות על צורת חגיגת ימי ההולדת, על השמות, על תכונות אופי וכד'? בפעילות לתלמידים נעשה מפגש חווייתי עם עונות השנה בתחומי אומנות שונים.
עוד על לוח השנה העברי ומבנהו ראו בוויקיפדיה: הלוח העברי הקבוע.
ייתכן שתרצו לשלב גם התייחסות לחודשי השנה דרך השיר הידוע "שְׁנֵים עָשָׂר יְרָחִים" (מלים ולחן: נעמי שמר), המשקף גם הוא קשרים בין החודשים לתופעות הטבע של העונות השונות. ראו באתר זה ביחידה (לכיתה ד'): לכל חודש יש שם.