קריטריון זה מתייחס ל:
פתיחת השיעור
הבאת אבנים שנשחקו על ידי מים לכיתה. לחלק לכל קבוצת תלמידים אבן להתבוננות.
או – הקרנת תמונה של אבן כזו בפני התלמידים בכיתה (לחיצה עם העכבר על התמונה, תפתח אותה בלשונית נפרדת).
להזמין את התלמידים להתבונן באבן ולכתוב שאלות שעולות בהם למראה האבן.
בעקבות ההקשבה לשאלות שכתבו התלמידים, לפתח שיחה בכיתה על התופעה שמתרחשת באבן בעקבות החשיפה למים הזורמים עליה בתדירות ולזמן שעובר. לשתף את התלמידים בביטוי: "אֲבָנִים שָׁחֲקוּ מַיִם" (איוב י"ד, י"ט), ליצור איתם הקשרים לשאלות ששאלו, לאבן שמונחת / מוצגת לפניהם ובכך להבין יחד את הביטוי.