אוהב שלום ורודף שלום

שאלות ומשימות אורייניות

  • נציג בפני התלמידים את המשנה. המורה תקרא את המשנה בקול על מנת לוודא קריאה נכונה. 
  • בעזרת עורך הטקסט נבקש מהתלמידים לסמן מילים שאינן מובנות להם.
  • נבאר במליאה את המילים הדורשות ביאור. 
  • נתאר בקצרה את הדמויות המופיעות בטקסט:

הלל ושמאי, ייחודו של הלל כדמות סובלנית המתחשבת באדם ובחולשותיו וכן נזכיר את דמותו של אהרון הכהן, אחי משה, המלווה במסירות את אחיו בהנהגת בני ישראל. 

  • בעזרת עורך הטקסט התלמידים יסמנו בפרצוּפוֹן (=אימוג'יי) המתאים להם את הביטוי או המשפט שמצא חן בעיניהם במשנה.
  • נשתף בבחירות השונות ונבקש מהתלמידים לנמק את בחירתם.

נשאל - מדוע, לדעתכם, מבקש הלל מהאדם גם לאהוב שלום וגם לרדוף שלום? האם לא די בקביעה אחת מבין השתיים? 

  • נעמוד על כך כי לאהוב את השלום הוא רגש שכל אדם יכול לחוש בלבו, אך אהרון תובע מהאדם יותר מכך הוא מבקש ממנו לרדוף אחר השלום, כלומר: לעשות מעשה פעיל כדי להביא שלום. 
  • נעזר בדוגמאות שהעלו התלמידים בפתיחה כדי להדגים את ההבדל בין אהבת שלום לרדיפת שלום. 
  • נעבור לחלק א' של דף העבודה
  • נתכנס שוב במליאה ונבקש מהתלמידים להציג דוגמאות לאדם שאוהב את הבריות. 
  • נכתוב על הלוח את המילים "י"ב בחשוון" ונשאל מהו תאריך זה ומה מציינים בו.

י"ב בחשוון

  • נכתוב לצד זאת את המילים "יום הזיכרון לרצח יצחק רבין".

י"ב בחשוון - "יום הזיכרון לרצח יצחק רבין"

  • בחלק הבא נעסוק ביום הזיכרון, בדמותו של יצחק רבין ובקשר בין הרעיונות שבמשנה לבין הייחוד של יום זה.

אוהב שלום ורודף שלום

משנה, מסכת אבות, פרק א', משנה י"ב

 

הִלֵּל וְשַׁמַּאי קִבְּלוּ מֵהֶםלמדו מהחכמים שמעיה ואבטליון, שקדמו מהם.

הִלֵּל אוֹמֵר: הֱוֵיתהיה מִתַּלְמִידָיו שֶׁל אַהֲרֹן-

אוֹהֵב שָׁלוֹם וְרוֹדֵף שָׁלוֹם,פועל למען, מחפש

אוֹהֵב אֶת הַבְּרִיּוֹת בני האדם

וּמְקָרְבָן לַתּוֹרָהמחבב עליהם את התורה.

 

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון