קריטריון זה מתייחס ל:
נקודות לדיון והעמקה
בחלק זה נערוך היכרות קצרה עם הסידור - נפתח אותו ונתבונן במרכיביו השונים.
לשם כך יש צורך במספר סידורים, רצוי סידורים שונים [נוסח אשכנז, נוסח ספרד, סידור אורתודוכסי, סידור של התנועה ליהדות מתקדמת, כמו 'עבודה שבלב', וסידור של התנועה המסורתית, כמו 'ואני תפילתי'].
נפנה לפעילות חוויה ויצירה להכרת מרכיבים שונים של סידור התפילה.
בתום הפעילות נצפה בחלק השני של סרטון התפילה. החל מדקה 1:30.
לפני הצפייה נספר לתלמידים כי עד כה דיברנו על הסידור כמושג אחד, אך למעשה קיימים סידורים שונים.
מדוע נוצרו הסידורים השונים? במה הם שונים זה מזה? – כל זאת בסרטון שלפנינו.
נפנה לחידון קבוצתי בעקבות הסרטון: נחלק את הכיתה לשתי קבוצות. כל קבוצה תענה בתורה על שאלה בעקבות הסרטון.
הסרטון יוקרן על המסך בכיתה וכל קבוצה בתורה תשלח נציג/ה לבחירת התשובה הנכונה.