אוֹרְחִים לַחג

פתיחת השיעור

נכתוב על הלוח בגדול את המילה 'אורחים' ונשאל את התלמידים:

  • בקשו שיספרו חוויה אישית שלהם, בתור אורחים או בתור מארחים...
  • האם החוויה הייתה נעימה? אם כן, מה גרם לחוויה להיות כזו? 
  • האם אתם אוהבים להתארח? לארח?
  • מי אירח בחודש האחרון? או מי התארח?
  • כיצד קיבלתם את האורח? מה עשיתם כדי שהאורח ירגיש נעים במחיצתכם? האם הכנתם בשבילו משהו מיוחד?

נכתוב על הלוח את תשובות התלמידים, למשל: ניקיון הבית, הגשת כיבוד … (נקבל כמובן גם תשובות כגון: לא עשיתי שום דבר מיוחד, הוא פשוט בא אליי ושיחקנו, אני לא אוהב אורחים, וכיוצא בזה).

אם התלמידים לא אירחו בזמן האחרון, אפשר להפנות שאלות היפותטיות:

  • אילו חבר/ים היה/ו בא/ים להתארח אצלך בבית, מה היית מכין/ה לכבודו/ם?
הנשיא ריבלין מארח בסוכה
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון