שים שלום

פעילות חוויה ויצירה

א. לשיר ביחד

  • אפשרות א' – לבקש מהתלמידים לבחור מנגינה המתאימה לדעתם לתפילה "שים שלום" ולשיר יחד.
  • אפשרות ב' – להשמיע שניים עד שלושה קטעי תפילה במנגינות שונות ולבקש מהכיתה לבחור מנגינה מועדפת.

לשיר ביחד לצלילי המנגינה הנבחרת.

אם נותר זמן אפשר לבחור יותר ממנגינה אחת.

  • אפשרות ג' – לאחד בין שתי האפשרויות. מנגינה שבחרו התלמידים וצרפו למילים ולאחריה מנגינה נבחרת מתוך הלחנות התפילה. 

ב. התפילה שלי

כל תלמיד/ה תחבר תפילה אישית וקצרה.

התפילה יכולה להיות משאלת הלב, תפילה המופנית לאלוהים או תפילה כתקווה וייחול לעתיד ללא פנייה לאלוהים – לבחירה אישית המתאימה לעולם האישי של כל תלמיד/ה. 

אפשר לקבל השראה מתפילת "שים שלום", ולהשתמש במבנה שלה –

שִׂים .......................

עָלֵינוּ וְעַל .......................

וּבָרְכֵנוּ ............................

כִּי ......................

נתת ...............................

או לבחור לצטט חלק ממנה או לחבר תפילה אישית ללא קשר לתפילה שנלמדה.

נציין כי יש להקדיש מחשבה עבור מי אנו מבקשים – עבור עצמנו? עבור אחרים? ומי הם, ומדוע.

  • אפשרות א' - התלמידים יעטרו את הדף כמיטב רצונם ויכולתם, ויקפלו אותו לשניים. 

הדף יישמר כשהוא מקופל ויוצמד למחברת ויהווה דף אישי שאין חובה לחלוק עם הכיתה.

אפשר לבקש מכל תלמיד/ה לציין מילה אחת שמביעה רעיון חשוב בתפילה שחיברו.

  • אפשרות ב' – הכנת התפילה האישית על גבי מצגת. גם המצגת לא תהיה נחלת הכלל ופרטיות התלמיד/ה תשמר.

תפילה וסידור

ברכת "שים שלום", תפילת שמונה -עשרה

שִׂים שָׁלוֹם טוֹבָה וּבְרָכָה,

חַיִּים חֵןחמלה, רחמים וָחֶסֶדעזרה לאחר (צְדָקָה) וְרַחֲמִים, עָלֵינוּ וְעַל כָּל-יִשְׂרָאֵל עַמֶּךָ.

וּבָרְכֵנוּ אָבִינוּ, כֻּלָּנוּ כְאֶחָד (יַחַד) בְּאוֹר פָּנֶיךָ,

כִּי בְאוֹר פָּנֶיךָ נָתַתָּ לָּנוּ ה' אֱלֹהֵינוּ

תּוֹרָה וְחַיִּים אַהֲבָה וָחֶסֶד, צְדָקָה וְרַחֲמִים, בְּרָכָה וְשָׁלוֹם.

וְטוֹב בְּעֵינֶיךָ לְבָרְכֵנוּ, וּלְבָרֵךְ אֶת-כָּל-עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, בְּרֹב עֹזאומץ, גבורה וְשָׁלוֹם.

בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְּבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בַּשָּׁלוֹם. אָמֵן.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון