קריטריון זה מתייחס ל:
שאלות ומשימות אורייניות
כדאי לפנות אל התלמידים כדי לראות אם פגשו ספר תורה מימיהם, מקרוב. אם התנסו בקריאה בספר תורה הם יוכלו להבין את הקושי (שכן מלבד העדר הניקוד גם הגופן שבו כתובות האותיות הוא גופן מיוחד של סופרי סת"ם, ואינו זהה לגופנים המוכרים לנו מן הדפוס.)
דף עבודה לתלמיד/ה, עמוד 1
בעמוד הראשון בדף העבודה נכיר את המראה של ספר התורה, כדי להבין את עצם הדיון בדבר הניקוד.
מומלץ לבדוק אפשרות לביקור בבית כנסת, ובמסגרתו לראות ספר תורה אמיתי, או להציג בכיתה מגילת קלף כתובה בכתב סופר סת"ם (למשל, מגילת אסתר).
הבה נראה כיצד נראה ספר תורה מבפנים: