פתיחת השיעור
לטובת הבנת הדילמה המדרשית שלפנינו, טרם הקריאה, נפתח את השיעור במשחק תפקידים קצר. בחרו שני נציגים מן הכיתה ובקשו מאחד מהם להחזיק ערימת ציוד (ספרים, קלסרים, תיק עמוס על הכתף וכו') באופן שיקשה עליו לעבור בפתח הכיתה לצד תלמיד נוסף. פתחו את דלת הכיתה והעמידו כל אחד מהם בצידה האחר של הדלת, והציגו את הראשון כמי שפונה להיכנס לכיתה לקראת שיעור, ואת השני כמבקש לצאת בדרך לכיתה אחרת. הדגישו: אם ינסו לעבור בפתח בו-זמנית, הציוד שבידי האחד ייפול וייפגע.
כעת בקשו את עזרתם של תלמידי הכיתה בשאלה: למי מן השניים מגיע לעבור ראשון בדרך ליעדו? מי ראוי שימתין בצד ויתעכב בדרך ליעדו? בקשו מן המגיבים לנמק את עמדותיהם, תוך ניסיון לנסח עם הכיתה במקביל לדיון, כללים שיהיו תקפים בכל מצב דומה בעתיד. בררו עם התלמידים אילו שיקולים צריכים להילקח בחשבון לדעתם ומדוע?