פתיחה ללימוד הספר
אנו עומדים לצאת למסע אישי וקבוצתי בעקבות השאלה הנצחית, מה פירוש "להיות אדם".
מסע זה יחזור לסיפורו של אדם הראשון, שאפשר לראות בו מעין אבטיפוס לבני אדם בכלל, באשר הם, ולדרכים שונות שבהן דמותו חלחלה
למחשבה היהודית והכללית כאחד.
בטרם נתחיל בלימוד הספר, נבקש בשיעור פתיחה זה להעלות את הביטוי (שהוא גם שם הספר) "להיות אדם", לשיחה ולבירור ראשוניים.
מוצעות להלן דרכים אחדות לפתיחת הספר. אפשר לבחור אחת או יותר מתוכן, או לשלב את כולן בשלבים שונים של לימוד הספר.
מוצע לבצע סקר כיתתי מהיר בעזרת טלפונים-חכמים (ראו הסבר להלן), ותוצאותיו יהוו בסיס לדיון כיתתי. (תוכלו כמובן לבצע סקר מעין זה גם ללא אמצעים טכנולוגיים, אך זה יהיה כמובן איטי ופחות מרשים מבחינה חזותית ...)
כיצד נבצע סקר כיתתי בקלות בעזרת טלפונים חכמים?
אם יש לכל תלמידי הכיתה טלפונים חכמים, אפשר לרתום זאת לצרכי השיעור, ולבצע את הסקר הכיתתי בעזרת מנטימטר – mentimeter – כלי אינטרנטי המאפשר יצירת סקרים מסוגים שונים באמצעות מכשירים ניידים, וקבלת תשובות דרך מחשב/נייד ללא הרשמה ובאופן פשוט ומהיר. (שתי שאלות בכל משימה – בחינם. אפשרות להצגה ולשמירה של התוצאות במנוי שתפתחו באתר.)
הזינו מבעוד מועד שאלות לפי בחירתכם באחת (או יותר) מן התצורות שהכלי מציע (ענן מלים, חלוקה של ניקוד וכד'). תקבלו קוד שאותו תבקשו מהתלמידים להכניס כדי להשתתף בסקר. הקרינו את התוצאות המתקבלות בזמן אמת על הלוח בכיתה.
סרטוני הסבר קצרים לשימוש במנטי-מטר:
לכלים דיגיטליים נוספים בשיעור ראו באתר כלים קטנים גדולים.
משימות סקר-כיתתי לדוגמה לפתיחת "להיות אדם":