בְּכָל דּוֹר וָדוֹר

פתיחת השיעור

א. עירכו תחרות בין התלמידים: מי הראשון שיצליח להרכיב מן המילים המבולבלות את הפסוק  "בְּכָל דּוֹר וָדוֹר חַיָּב אָדָם לִרְאוֹת אֶת עַצְמוֹ כְּאִלוּ הוּא יָצָא מִמִּצְרַיִם".

שאלו:

  • היכן פגשתם את הפסוק? (בהגדה של פסח, בשיעור תורה)
  • מה פירושו? דונו במשמעותו בקצרה.
  • לדעתכם, למי מתאים הפסוק הזה? מי הייתם ממליצים שיקשיב לו? (רישמו על הלוח מגוון רחב של תשובות התלמידים ודונו בהן: אני / אנחנו/ רק יהודי/ רק מי שגר בארץ ישראל/ כל יהודי בעולם/ כל בני האדם).
  • מדוע אומרים את הפסוק בחג הפסח? (חג החירות / מרכזיות הזיכרון ביהדות ועוד).

הציגו על הלוח את מפת העולם. בקשו תלמידים מתנדבים שיצביעו על האזורים הגיאוגרפיים על פי הרמזים הבאים. הגדילו את המפה כדי לראות את הכתוב עליה.

 

  • בארץ זו היו היהודים במצב של שעבוד (תשובה: מצרים)
  • היא ביתו של העם היהודי כולו (תשובה: ישראל)
  • היבשת הזאת משתרעת על שני חלקי כדור הארץ. באיזה חלק יש סתיו כאשר בישראל יש אביב? (תשובה: דרום אמריקה)
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון