פתיחת השיעור
א. פזרו בחדר הכיתה (על הרצפה ועל הקירות) דפים המתארים מקרים שונים. בקשו מן התלמידים לעמוד ליד מקרה שקרוב ללבם או שהיו רוצים להיות מעורבים בו.
אחי הקטן ביקש ממני עזרה לערוך את יום ההולדת שלו
שכן ביקש ממני עזרה בפינוי ארגזים כבדים מביתו לרכבו
אמא ביקשה שאשמור על אחי הצעירים ממני
בן דודך מדריך בתנועת הנוער, הוא מבקש שתעזור לו באירוח משלחת מחו"ל.
המחנכת שאלה מי מוכן לעזור לתלמיד חדש בכיתה
בשכבה שלכם יש תלמידה שסובלת מהצקות
יוצאים מבית הספר לשעתיים לעזור בצביעת מועדון של קשישים
המורה לאנגלית: מי רוצה לעזור לי להכין אגרות "שנה טובה" לבית ספר יהודי באוסטרליה?
עובדת הניקיון בבית הספר חשה ברע. מי רוצה לעזור לה?
חבר לכיתה נקע את הרגל וצריך לנוח בבית מספר ימים. יש לארגן "תורנות ביקורים".
לאחר שנעמדו התלמידים לצד המקרים השונים, שאלו:
בקשו מן התלמידים לשוב למקומותיהם, הציגו בפניהם את המקרים פעם נוספת (אפשר כרשימה על הלוח) ושאלו:
ב. הציגו על הלוח את הפסוק המרכזי של היחידה ודונו בתוכנו ובארו את הטעון ביאור. רישמו על הלוח: "מה קורה אחי?", "אתה בא הערב לסרט, אחי?" ושאלו:
הפנו את התלמידים אל דף העבודה ואל שאר הלוויינים ביחידה.
שמ"ב, י"ט, י"ג
אַחַי אַתֶּם, עַצְמִי וּבְשָׂרִיחלק בלתי נפרד ממני. אַתֶּם