פתיחת השיעור
א.
היכנסו לאתר SIG (הפדרציה היהודית בשוויץ) והציגו בפני התלמידים את הסמליל (הלוגו) הזה שממוקם בראשו:
שאלו:
(התשובה: הפדרציה - ארגון הגג של יהודי שווייץ. על פי שיקול דעתכם, תוכלו בהמשך להרחיב מעט על ארגון זה בעזרת לוויין "מושגים" ביחידה זו).
לאחר הניחושים והקביעה (עיזרו במידת הצורך) שמדובר בשווייץ, השלימו להם את פריטי המידע הבאים: בסמליל יש שתי שפות, גרמנית וצרפתית, שהן השפות הרשמיות של שווייץ. השילוב של מנורה עם צלב הלקוח מדגל שווייץ, מבטא את הקשר בין יהודי שווייץ לבין הארץ שבה הם חיים.
שאלו:
ב.
ספרו לתלמידים שיהודי שווייץ משתלבים היטב בתחומי חיים שונים בה וכי יש ביניהם דמויות שהביאו ברכה מרובה לחברה השוויצרית. בקשו שיכתבו במחברותיהם את הפסוק וְנִבְרְכוּ בְךָ כֹּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה (בראשית, י"ב, א'-ג'). דונו במשמעות הכללית של המילים.
שאלו:
בקשו מן התלמידים לאייר את הפסוק שכתבו במחברת. לאחר מכן הפנו אותם אל דף העבודה ביחידת הלימוד ואל שאר הפעילויות בה.
בראשית, פרק י"ב, פסוקים א'-ג'
וְנִבְרְכוּ בְךָזכו לברכה, למשהו טוב בזכותך כֹּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה