אִם אֵין אֲנִי לִי – מִי לִי?

פעילות חוויה ויצירה 

עבודה מוסיקלית עם מצלול ההיגדים

  • אפשרות א': "משחק" עם הצלילים בצורות שונות, כדי להדגיש את החזרתיות, למשל: אם אין אני לי, מילימילימילי... וכשאני לעצמי מהמהמהמה  אני...
  • אפשרות ב': תלמיד/ה מתחיל/ה להגיד "אם אין אני לי מי לי" וכל פעם מצטרפ/ת תלמיד/ה נוספ/ת החוזר/ת על אותן מילים, וכך נוצרת כעין מקהלה. אפשר לחזור על ההתנסות עם "מה אני", "אימתי" וכו'.  
  • אפשרות ג': כל תלמיד/ה אומר/ת את המלה "אני" בדרך שונה: בשאלה, בצווי, בלחש, בצעקה, וכד'.
  • אפשרות ד': תיפוף בקצב ההיגד: בכל פעם תלמיד/ה אחר/ת בוחר/ת לתופף (על הברכיים, מחיאות כפיים, על הכיסא, וכד') וכולם מצטרפים לדרך התיפוף הנבחרת, תוך כדי אמירת ההיגד בקצב התיפוף.

יצירת כרזה

  • כל תלמיד/ה בוחר/ת מילה המרכזית בהבנת המשפט, לפי שיקול אישי: התלמיד/ה  מאייר/ת את המילה, מדגיש/ה אותה ומגדיל/ה אותה, כשלצידה מופיעה המשנה במלואה.

כרטיסיות

יצירת כרטיסיות המתארות מצבים שונים של יחיד, ויחיד בקבוצה. (כגון משחקי כדור קבוצתיים, נגינה של יחיד לעומת נגינה בתזמורת וכד').

כרטיסיות אלה יכולות להיות כבסיס לדיון בשאלה, מה אני מרוויח כשאני משתף פעולה עם אחרים ולא דואג רק לעצמי.

הן יכולות להוות הדגמות של המשנה ולהתלות בכיתה לצד מילות המשנה.   

המחזה

אפשר להמחיז מצבים מחיי היום-יום המתארים את חלקי המשנה השונים. 

כתיבה להלל הזקן

שאלות להלל על התנהגותו ומחשבותיו:

  • מה הביא את הלל לכתיבת המשנה?
  • מה תרצו לשאול את הלל ביחס לכתוב במשנה?
נח ומשפחתו בונים את התיבה ומכניסים אליה את בעלי החיים הגדה של פסח [הגדת האחות להגדת הזהב] , ברצלונה ספרד, סוף המאה ה-14, אוסף הספרייה הלאומית, כתב יד מס' 2884
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון