סיכום שיעור
בחנו בשיעור זה את היחס הדו-ערכי לאדמה, אדמה כמקום לגידול יבולים היוצרת עבודה והמעניקה אוכל ליושביה, ואדמה כמקום רוחני המציין את אהבת הארץ, הזיקה והקשר אליה.
"להבין את האדמה"
התלמידים יסתובבו במרחב הבית ספרי ו/או השכונתי.
התלמידים יכתבו דברים "שהם מבינים" מהאדמה הקרובה אליהם, למשל הם מבינים שהאדמה מבקשת שיהיה נקי עליה, למשל האדמה מבקשת להיות מקום נעים עם פרחים, וכו'
התלמידים יבחרו דבר אחד שהם "מבינים" בו את האדמה ויבצעו אותו (למשל נקיון משותף של פארק/שכונה המרחב הבית ספרי ועוד. למשל שתילה של פרחים או לחילופין במידה והדבר מתאפשר שתליה של ירקות או פירות בחצר הבית ספרית. אפשר גם עציצים לצמחים מבקבוקים ממוחזרים, ועוד.
במהלך השיעורים הבאים על הנושא נמשיך את מסענו. נכיר את המקורות הנוספים שהזכרנו לעיל לעומקם ונדון בכל טקסט בעיסוקו בנושא "אדמה" באופן הרלבנטי לתקופתו ולדגשים המיוחדים שלו.