פדיון שבויים

פעילות חוויה ויצירה 

1. פרסום הסיפור על ג'ודי פלד קאר

תנו פומבי לסיפורה באמצעות אחת האפשרויות הבאות:

  • מצגת PPT.
  • כרזת מידע.
  • בימוי של סרטון והעלאתו ל YouTube.

הציגו את התוצרים בפני תלמידי ביה"ס, המורים וההורים.

2. הכנת פעילות חינוכית

חישבו על מצב דימיוני, בו יש לחלץ יהודים ממדינה מסוימת והתחלקו לקבוצות. כל קבוצה תידרש לתכנן את מבצע החילוץ ואת הבאת היהודים הפדויים, לישראל. מומלץ לקיים את הפעילות כתחרות בין הקבוצות. מנו שופט שיעניק פרסים סמליים, לקבוצה שתציע את התכנית המפורטת וההגיונית ביותר.

3. ביטוי אמנותי

בטאו אחד מן הטקסטים הבאים באמצעות ציור, פיסול או הלחנה.

  • "ואין לך מצווה רבה כפדיון שבויים" (רמב"ם, הלכות מתנות עניים, פרק ח', הלכה י')
  • "כל רגע שמאחר לפדות השבויים, היכא דאפשר [היכן שאפשר] להקדים הוי כאילו שופך דמים" (שולחן ערוך, יורה דעה, סימן רנ"ב, ס')
  • "אין פודין את השבויין יתר על כדי דמיהן, מפני תיקון העולם. ואין מבריחין את השבויין, מפני תיקון העולם" (משנה, מסכת גיטין ד', ו').

4. כתיבה יצירתית

עיינו בלוויין המושגים ביחידה זו, וקיראו על המושג, "כתרי דמשק". כיתבו סיפור מתח-דמיוני קצר, שכותרתו: "כיצד חילצתי ספר תורה מבית הכנסת בסוריה".

"ג'ודי פלד קאר הַמוֹשִיעַה"

כותב: משה שמר

 

זכתה ג'ודי לא רק במצוות ''פדיון שבויים'' על שהצילה בני אנוש נדכאים וחולים במדינה עוינת.

אלא אף במצווה גדולה נוספת, של הצלת "כתר דמשק".

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון