"לך פשוט לצִדי והֶיֶה ידידי"

פתיחת שיעור

נפתח את השיעור במשחק "מוביל-מובל" המוכר גם בשם "פרה עיוורת".

"פרה עיוורת"

נחלק את התלמידים לזוגות. בכל זוג תלמיד אחד מוביל, והשני מובל. לאחר מכן יתחלפו בתפקידים. התלמידים המובילים יכסו את העיניים של המובלים עם רצועות בד. על שולחנות הכיתה יפוזרו חפצים כגון: קוביות, כפתורים, אטבים, סכו"ם וכוסות חד פעמיים, כלי כתיבה וכד'.

  • מטרתו של כל זוג היא לאסוף כמה שיותר חפצים במשך שתי דקות, כאשר אסור להם לגעת זה בזה, אלא רק לדבר זה עם זה.
  • רק לתלמיד המובל, שעיניו מכוסות, מותר להרים את החפצים, לפי הוראותיו של התלמיד המוביל.

לאחר המשחק נשאל את התלמידים:

כאשר הייתם מובלים:

  • איך הרגשתם בלי לראות, ולהיות מובלים על ידי מישהו אחר?
  • האם הרגשתם שאתם מצליחים לעמוד במשימה?
  • האם התרגלתם להיות מובלים בסופו של דבר?

כאשר הייתם מובילים:

  • מה הייתה הרגשתכם כשהובלתם את חברכם?
  • מה הקשה ומה עזר לביצוע המשימה?
  • האם היה לכם קשה להיות מובילים?

יד ביד:

  • אם היינו מוותרים על כיסוי העיניים, אך קושרים בעזרת כיסוי העיניים את ידכם המחזיקות יד ביד כך שלכל אחד רק יד אחת פנויה, האם להערכתכם הייתם מצליחים לאסוף יותר חפצים? מדוע?

אל תלך

מילים: אלבר קאמי   

 

"אל תלך לפני - כי אולי לא אצעד אחריך.

אל תלך אחרי - כי אולי לא אדע להוביל.

לך פשוט לצִדי והֶיֶה ידידי."

 

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון