הַלְלוּיָה לָעֹולָם

שאלות ומשימות אורייניות

הללויה לעולם

  • נשאל: על אילו דברים מבקש השיר להודות ולומר "הללויה"?
  • פתחו את "עורך הטקסט" (בתחתית השיר בדף היחידה): אם התלמידים מסוגלים לעשות זאת, נסמן בשיר את המלים המציינות את הדברים שעליהם מודים.
  • אפשר להפנות התלמידים לדף העבודה המתייחס לדברים שעליהם מודים ולדרכים שבהן מודים, לפי השיר.
  • נשאל: מדוע בכלל צריך להודות על מה שיש לנו, ואולי לא צריך בכלל להודות, כי "ברור" ו"מובן מאליו" שהדברים קיימים?
  • האם העולם הוא באמת, "אֵיזֶה עֹולָם נִפְלָא", כפי שהשיר אומר?
  1. מה נפלא בעולם, וכיצד נשמור על זה? מה האחריות שלנו לשמור על הדברים?
  2. מה פחות 'נפלא' בעולם, והאם תפקידנו ואחריותנו לתקן זאת?
  • מדוע הדובר בשיר מבקש לומר "הללויה" "על מחר ואתמול"? כיצד אפשר לומר תודה על מחר? על דברים שעוד לא קרו?
  • השיר מדבר בלשון רבים: "ישירו כולם".
  • מדוע השיח והבקשה להודות "הללויה" היא בלשון רבים ולא בלשון יחיד?
  • מתי בא לידי ביטוי המקום האישי: "תודה על מה שלי נתת" (השיר "תודה", עוזי חיטמן), ומתי בא לידי ביטוי המקום "הציבורי:  "הללויה לעולם, הללויה ישירו כולם"?

הללויה ישראל

כעת נאזין לגרסה החדשה של השיר, שנוספו בה שני בתים למדינת ישראל:

הללויה – גרסת השיר לשנת השבעים לישראל בביצוע גלי עטרי ועדן בן זקן
אקו"ם - שומרים על המוסיקה
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון