קריטריון זה מתייחס ל:
פתיחת שיעור
בפתיחה נבין את חשיבותו של דגל כביטוי להזדהות ושייכות.
נבקש מהתלמידים לציין דגלים המוכרים להם (כדאי לכתוב את תשובותיהם על הלוח). נעודד את התלמידים לציין דגלים שאינם רק דגלי מדינות.
נעמוד על כך כי ישנם סוגים שונים של דגלים: דגלי מדינות, דגלי קבוצות ואגודות ספורט, דגלי ישובים ועיריות, דגלי תנועות שונות (תנועות נוער, מפלגות, דגל האו"ם, דגל הצלב האדום וכד') דגלי שבטי ישראל אשר חנו במדבר ולכל מחנה היה דגל משלו. ישנם דגלי סימון ותקשורת (כמו הדגלים המסמנים את גובה הגלים ומצב הים בחוף הים).