קריטריון זה מתייחס ל:
צדקה בעד או נגד?
א. ראש בראש
ב. דיבייט
המורה יחלק את הכיתה לשתי קבוצות, כאשר כל קבוצה תייצג את אחת משתי הגישות למתן צדקה: "גישת הדג" ו"גישת החכה".
יש להקפיד כי הקבוצות לא יחולקו על-פי דעתם של התלמידים, אלא באופן שבו בכל קבוצה יהיו תלמידים שמאמינים בשתי הגישות.
על התלמידים בכל קבוצה לחשוב על טיעונים התומכים בגישתם ולנסח נאום שאורכו לא עולה על 3 דק' שמטרתו לשכנע את הכיתה בדעתם. לאחר נשיאת שני הנאומים, תיערך בכיתה הצבעה, בה כל תלמיד יצביע לפי אמונתו ודעתו.