צעירים יהודים בלבוש מסורתי, סלוניקי, יוון, שנות ה-1900.
הפיוט "דרור יקרא", נוצר על רקעה של תרבות יהודי ספרד, בימי הביניים. ברבות השנים, הוא התקבל בכל קהילות ישראל, במזרח ובמערב. בררו עם התלמידים את הסיבות להתקבלותו הרחבה של הפיוט.
במרחב הציבורי של המדינה היהודית היחידה בעולם, ישנם ביטויים שונים ליום השבת. בררו עם התלמידים מהם ביטויים אלה, בחנו היכן הם עלולים להתנגש ומה נדרש כדי לקיים שבת בה מתקיים כבוד הדדי בין הבריות. בדיון זה מומלץ שיהיו על הלוח שני ביטויים: "שבת שלום" ו"שלום בית".
הצעת החוק להמרת יום השבתון משבת ליום א', בסלוניקי, בשנת 1924, העניקה דחיפה למקרי אנטישמיות שהלכו והתרבו ביוון. אפשר לדון בכיתה על גבולותיה של תפיסת "דינא דמלכותא דינא". כלומר, באילו מקרים יש לקבל ללא עוררין את חוק המדינה האזרחי, ובאילו מקרים אפשר להיאבק נגדו. מהם הכלים להתנגדות חוקית במדינה דמוקרטית? מומלץ לשאול שאלות אלה לגבי מדינת ישראל, ולגבי ציבורים יהודים שחיים במדינות אחרות.
דונו בשאלה, האם לדעתכם יש הבדל בין אופי השבת בישראל, לבין אופייה בארצות הברית או בכל ארץ אחרת בה יש יהודים.