נוגעים בשבת

פתיחת שיעור

בקשו מן התלמידים לבחור אחת משלוש האפשרויות: ליצור אקרוסטיכון שיטת כתיבה המבוססת על ליקוט האותיות הראשונות במילים, לשם הצגת שמות או מילים.לשמם הפרטי, למילה שבת ולמילה דרור. קראו בקול מספר דוגמאות מביצועיהם ובקשו שינמקו את בחירתם. השמיעו בכיתה את הפיוט דְּרוֹר יִקְרָא של דונש בן לברט, ועודדו את הכתה להצטרף בשירה. הציגו את מילות השיר על הלוח ובקשו מן התלמידים לאתר בהן את שמו הפרטי של מחבר הפיוט. רמזו להם שקשור לפעילות עמה פתחתם את השיעור. שאלו אותם, מהו לדעתם המסר המרכזי בשיר והפנו אותם אל הפעילות הראשונה ביחידת הלימוד. מטרתה העיקרית: לזהות זיקה בסיסית בין החירות והדרור, לבין השבת.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון