מי סופר?

פעילות חוויה ויצירה 

אתם מוזמנים לבחור את אחת המשימות שלפניכם (ולהציע אחרות). משימות אלו עשויות להשתלב ולהוביל את הלמידה מראשיתה, ולהוות מעין פרויקט גמר לתהליך הלמידה (למידה מבוססת פרויקטים).

פעילות א' : המחזה של טקס העומר

התחלקו לקבוצות. כל קבוצה תקבל חלק אחר להמחזה.

לאור לימוד המקורות ביחידה זו (הפסוקים, המשנה ומקורות נוספים), המחיזו את טקס העומר משעת הקשירה של השיבולים ועד הנפת העומר.

ניתן לחלק את הקבוצות לפי השלבים הבאים: שלב היציאה לשדה, בחירת השיבולים וסימונן; מעמד הקצירה; שלב הכנת הקמח מהשיבולים; שלב הנפת העומר במקדש ראשית ספירת העומר.  

בכל שלב תוכלו לשלב: פעולות, לבוש ואביזרים מתאימים, תמונות, שירים מתאימים וכד'.

מומלץ לשלב בטקס את השיר "שיבולת בשדה" (להלן במקורות נוספים). תוכלו להיעזר במשחק: מסדרים מחדש את טקס העומר. אחרי הכנת השלבים השונים, העלו בכיתה את המחזה השלם.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון