קריטריון זה מתייחס ל:
הגנה מחרפת העוני
ז'בוטינסקי ביקש לקבוע את חמשת המ"מים ככלי להתמודדות עם חרפת הרעב שהיא "חרפת האנושות" ולקיומה אין כל הצדקה.
התבוננו בתמונות שבמצגת וחשבו על הילדים שבתמונות:
בני כמה הם נראים? באיזו סביבה הם עובדים? איך הם מרגישים?
מה הוביל אותם לעבודה בגיל צעיר?
האם עבדות ילדים היא נחלת העבר?
צפו בסרטון וחשבו על ההתמודדות היום-יומית של ענת (שם בדוי) שמפרנסת את עצמה ומשפחתה מגיל צעיר. מה המדינה צריכה לעשות, לפי רעיונותיו של ז'בוטינסקי, כדי לסייע לענת, ולמנוע עבודת ילדים.