שיר הרעות

נקודות לדיון ולהעמקה

לאחר העבודה בחברותא על בתי השיר, נקיים אסיף ודיון מסכם:

  • נבקש מזוגות תלמידים לחלוק עם הכיתה את תשובותיהם לדף העבודה.
  • כל זוג ישתף בפעילות אחת, למעט פעילות ד'.
  • נכתוב על הלוח את המילים החשובות לתלמידים, אותן כתבו בפעילות לבתים ג' ו-ה'. כשהשיר מוקרן מתוך האתר על הלוח, ניתן לסמן אותן על בגוף השיר (באמצעות סימן "עריכת טקסט" בתחתית העמוד.)
  • נערוך דיון קצר בעקבות פעילות ד': כיצד נוצרה הרעות? ומי הם הקשורים בקשרי הרעות הללו?
  • נחזור לשאלה מהדיון בחלק 2 של המערך: מהי "רֵעוּת"? האם היא זהה ל-""חֲבֵרוּת"?
  • נעמוד על משמעות מושג "הרעות":

"רעות" מתארת קשר נפשי עמוק וטהור בין בני אדם, שאינו תלוי באינטרסים של אחד מהצדדים. הרעות נוצרת מתוך ידידות ארוכת שנים המפתחת רגשות עמוקים של קשר ומחויבות, או מצב המחייב שילוב כוחות משותפים וערבות הדדית.

(למורה – ר' מושג הרעות ב-"מושגים").

  • נשאל – מדוע שיר על רעות בין לוחמים פותח בתיאור הערב היורד על הנגב?
  • נעמוד על כך כי הקשר לארץ והמחויבות אליה הם שיצרו את קשרי הרעות בין החברים שבשיר.
לוחמי חטיבת הנגב לאחר כיבוש באר שבע במלחמת העצמאות.
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון