"סֻכָּתִי, הַסֻּכָּה, נֶהֱדֶרֶת יְרֻקָּה"

פעילות חוויה ויצירה

"צא אל הסוכה!"

ארבעת המינים

כחלק ממפגש עם החוויה של ישיבה בסוכה ומשמעותה, מוצע לבנות יחד בחצר בית-הספר סוכה משותפת, תוך היעזרות בדברים שנלמדו ביחידה זו על דרך בניית הסוכה. ראו הסרטונים שהוצעו לעיל בפתיחת השיעור. כמו כן, אם הסוכה נבנית על ידי שכבה בוגרת (או צוות בית הספר), ניתן לתרום לה בקישוטים שונים שייעשו מתוך הלמידה (טבע, אושפיזין, וכו').

אם לא נבניתה סוכה בבית-הספר, ניתן לצאת החוצה ולשבת יחד באזור מוצל, המהווה קירוב טוב לחוויה של יציאה מן הבית/כיתה (או כל מבנה קבע מוכר) אל הסוכה, החוץ והטבע.

ברוח מה שלמדנו – "תשבו כעין תדורו": הרעיון הוא להתנסות בישיבה מחוץ לסביבה המוכרת והרגילה שלנו:

מוצע לתת לתלמידים תחילה להתנסות 2-3 דקות של שקט.

משוב קצר:

מה חשנו? (ניתן להתייחס לחושים השונים – מישוש (תחושה פיזית כללית); ריח (עצם שימת הלב לריחות הצומח, במיוחד אם הסוכה מסוככת בענפים רעננים, או יושבים בצל צמחייה.); שמיעה (אילו קולות נשמעים בחוץ, כשיושבים בשקט?) וכולי.)

  1. מה הרגשנו? (אילו רגשות? מה גורם לנו להרגיש השינוי מן המוכר?)
  2. אילו מחשבות ואסוציאציות עלו בנו?
  3. לאור התנסותנו, איזו משמעות עשויה להיות למצווה לשבת ולגור שבוע ימים בסוכה?

ניתן לסכם הפעילות בהצבעה על חשיבות חוויית הארעיות/החוץ שבה אדם עומד מול עצמו, ללא ההגנות המלאכותיות של השגרה (מבני הקבע ויתר החפצים שסביבנו).

מומלץ להאזין לשירו של קובי אוז, "זלמן זה לא אתה" – תוך שימת לב במיוחד לבית העוסק בסוכות.

אקו"ם - שומרים על המוסיקה
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון